Implementare case de marcat cu jurnal electronic – obligatii utilizatori 2018

Ordonanta de urgenta 28 din 1999 a fost modificata, astfel incat in luna iulie 2018 contine prevederi diferite fata de anii anteriori.

Sa facem un rezumat al obligatiilor utilizatorului privind noile case de marcat cu jurnal electronic:

– termen de  dotare si utilizare al noului tip de case de marcat (OG 20/2017 modificata):

    * 1 iunie 2018 contribuabilii mari si mijlocii

    * 1 august 2018 contribuabilii mici

– contraventia – nerespectarea obligatiei de a utiliza casele de marcat cu jurnal electronic incepand cu termenele de mai sus constituie contraventie (art.10 lit. cc, OUG 28/1999)

– sanctionarea contraventiei neutilizarii casei de marcat cu jurnal electronic incepand cu  termenul de mai sus –  (art.11, alin.1, lit.f, OUG 28/1999 )

    * „f) cea prevazuta la art. 10 lit. cc), cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum si cu:

                (i) confiscarea sumelor nejustificate;

                (ii) suspendarea activitatii operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a           serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a          jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator;”

– amanarea termenului de aplicare a sanctiunilor (art.I , OUG 44/2018):

   * 1 septembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari sau mijlocii

   * 1 noiembrie 2018 pentru operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici

– transmiterea datelor catre ANAF –  se va face

     * prin conexiune internet direct la ANAF

     * offline – prin transmitere electronica sau depunere la ghiseu a unui fisier criptat , utilizand un certificat digital instalat pe aparatul de marcat electronic fiscal

     * pana la data implementarii sistemului informatic, utilizatorii vor transmite catre ANAF datele inregistrate in casa de marcat ; se aplica incepand cu 01 august 2018 ( art.III si IV din HG 804/2017)

     * transmiterea se face lunar, pana la data de 20 a lunii urmatoare celei pentru care se face raportarea – chiar daca nu au fost efectuate operatiuni prin acea casa de marcat ( Ordin 627 /2018)

Pe scurt :

– obligatia utilizarii caselor de marcat cu jurnal electronic a intrat sau intra in curand in vigoare, insa utilizatorii nu vor fi sanctionati pentru nedotare pana la 1 septembrie 2018 , respectiv 1 noiembrie 2018;

– de asemenea, obligatia de transmitere a inregistrarilor efectuate lunar in casa de marcat catre ANAF, intra in vigoare cu 01 august 2018,  ceea ce inseamna ca ar trebui ca toti utilizatorii sa se doteze cu case de marcat electronice, care sa poata exporta acel fisier ce se transmite catre ANAF

– datele se transmit lunar pana pe 20 a lunii urmatoarei celei de raportare .

 

 

 

 

About the Author: